Skip to content

עיגול גראני – תחתית סרוגה משקיות ניילון

סרטון הדרכה חדש! שימוש חוזקר בשקיות צבעוניות להכנת משהו שימושי וצבעוני. הדוגמה הזאת היא דרך חמודה לעשות שילובי צבעים שונים עם השקיות שיש לכם.

העלתי בעבר פוסט על תחתית עגולה סרוגה משקיות בדוגמה דומה, אבל הפעם הכנתי גם סרטון הדרכה. אני משתדלת בזמן האחרון לצלם את העבודות, לא רק בתמונות סטילס אלא גם בוידאו, כי זה מה שהולך היום אצל הצעירים (לקרוא באינטונציה של מורה).

ההסבר המלא על סריגת התחתית נמצא בסרטון, מה שחסר שם היא הדוגמה. מה שנקרא באנגלית ה- pattern. והנה היא:

תכנית הסריגה של העיגול – הצעת הגשה*

שקיות גזורות ברוחב 2-4 ס"מ, מסרגת קרושה מס' 7.

  1. 12 עמודים סביב עין אחת.
  2. 4 עמודים בין כל זוג
  3. 3 עמודים בין כל זוג
  4. 4 עמודים בין כל שלישיה
  5. 2 עמודים בין כל זוג
  6. 2 עמודים
  7. 3 עמודים, 2 עמודים, 3 עמודים, 2 עמודים וכו'
  8. 3 עמודים
  9. 4 עמודים, 3 עמודים, 4 עמודים, 3 עמודים וכו'.

ככל שהשורות מתרחקות מהמרכז, צריך להוסיף פחות עמודים באופן יחסי.
בשורה הראשונה יש 12 עמודים, בשניה יש 24 (מכפילים את כמות העמודים), בשורה השלישית 36 עמודים (מוסיפים רק עוד 12), בשורה הרביעית 48 (מוסיפים רק עוד 12 למרות שהמעגל גדול יותר), בשורה החמישית 48 (לא היה צריך להוסיף עמודים), בשורה השישית שוב 48, בשורה השביעית נוספו עוד 12 עמודים.

* מאחר ומדובר בסריגה עם חוט שאתם מכינים בעצמכם, והעובי שלו תלוי ברוחב הגזירה ובעובי השקיות, יתכן והתכנית המתוארת כאן לא תתאים בכל השורות. יכול להיות שיהיו שורות עבות יותר או דקות יותר, ואז המעגל לא יהיה שטוח. לכן יש לבדוק ולשנות אם יש צורך. אחרי שסורגים שורה מניחים את העבודה בצורה שטוחה על השולחן ורואים אם יש התכווצות כלפי פנים מה שאומר שאין מספיק עמודים, או שאולי יש התרחבות שגורמת ל"גלים", מה שאומר שיש יותר מדי עמודים.
במקרה כזה פורמים את השורה וסורגים שוב, והפעם מוסיפים עמודים או מורידים עמודים בהתאם לצורך.

עמידות בחום

זה עמיד מספיק בחום כל עוד החוט לא היה דק מדי. צריך לגזור את השקיות ברוחב 2-4 ס"מ, לא פחות מזה. כנראה בגלל שהסריגה יחסית צפופה, שכבות הפלסטיק הדקות נמצאות במצב גושי כזה שעמיד בפני החום. ייתכן שהצד הקדמי ישתטח יותר במשך הזמן, כי הוא עובר גיהוץ מהכלים. אבל לא אמורים להיות התכווצויות דרמטיות או חורים.

בפעם הראשונה ששמים סיר חם על התחתית, רצוי ליתר בטחון לשים ביניהם נייר אפיה ו"לגהץ" את התחתית עם הסיר. אחרי זה אפשר להיות רגועים שלא יהיו הפתעות בלתי צפויות.

איך מכבסים

אפשר לשטוף ידנית, או לכבס במכונת כביסה בטמפרטורה לא גבוהה. לא כדאי לייבש במכונת כביסה. אפשר לתלות לייבוש, אפילו בשמש, אבל רצוי לא לחשיפה ארוכה מדי (כמה שבועות) כי אז הצבעים עלולים להתחיל לדהות. חשיפה ארוכה לשמש גם מחלישה את הפלסטיק.

עוד מידע על סריגה עם שקיות פלסטיק במדריך הזה שהכנתי >

הכי כיף זה לנסות שילובי צבעים שונים, בהתאם לשקיות שיש לך בבית. אם הכנת כזה אני ממש אשמח לראות.

4 thoughts on “עיגול גראני – תחתית סרוגה משקיות ניילון”

  1. סוזי יוסף

    מבקשת לדעת איך ממשיכים בספירלה מילון לאחר שורה 9 רוצה להגדיל את המפית
    תודה רבה

    1. נעמה יפה מנדלבוים

      הי, אני לא זוכרת מה עושים מעבר לשורה הזאת. אבל למען האמת כל הספירה הזאת מתישה אותי, אז מה שאני עושה במקרים כאלה הוא שאני עושה הערכה כמה צריך להוסיף בשורה הזאת, סורגת, ואז תוך כדי הסריגה בודקת אם זה היה מספיק או יותר מדי. ומקסימום פורמת את השורה ומתחילה מחדש.

  2. סוזי יוסף

    איך ממשיכים את המפית משקיות ניילון מעל לשורה 9 ..אני סרגתי מצמר

    1. נעמה יפה מנדלבוים

      כפי שכתבתי אני במקרים כאלה לא סופרת, אלא עושה הערכה כמה עמודים נראה לי שצריך להוסיף. וגם אם ספרתי אני שמה שטוח על השולחן ובודקת אם יש גלים. אם יש, אני פורמת וסורגת שוב עם פחות עמודים בשורה הזאת.
      זו העצה שלי גם אם סורגים עם צמר או עם ניילון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

The maximum upload file size: 2 GB. You can upload: image. Drop file here