Skip to content

שדרוג חולצות עם מלבין (WOW)

Horde and Alliance T-shirts

אחת הדרכים הקלות והמעניינות ליצור דוגמה מעניינת על חולצה, היא עם אקונומיקה. הדוגמה נוצאת על ידי כך שהאקנומיקה מסירה בעצם את הצבע של החולצה ומגלה את הצבע הקודם של הבד. הצבע הנוצר הוא בדרך כלל ורוד-כתום אבל הוא גם יכול להיות ירוק או כחול, תלוי במקור של החולצה, ואת זה אי אפשר לדעת מראש.

מה צריך:

  1. חולצת טריקו בצבע כהה מאד.
  2. נייר עבה / קרטון דק (כמו זה של קורנפלקס).
  3. סכין חיתוך.
  4. דבק דו-צדדי (אפשר גם סלוטייפ)
  5. מלבן קרטון עבה בערך ברוחב החולצה.
  6. מגבת ישנה או בד אחר שאפשר להכתים.
  7. אקונומיקה (נוזלית או ג'ל).
  8. ספוג / מברשות / בקבוק ספריי.

הערה חשובה – כאשר עובדים עם מלבין נוזלי עדיפה שבלונה של נייר עבה או קרטון ולא שקף, מפני שהנוזל מחליק בקלות גם מתחת לשקף, ולא נשמרת הצורה של השבלונה. הנייר לעומת זאת סופג את שאריות הנוזל ומשאיר את הקווים יחסית נקיים. השבלונה צריכה להיות מנייר עבה או קרטון דק כמו של אריזות קורנפלקס. נייר דק מדי עלול לספוג את האקונימיקה ולהעביר אותה לחולצה.

הערה חשובה יותר – אקונומיקה היא חומר מאד חזק ולא נעים. צריך לעבוד בחדר מאוורר היטב או בחוץ, להקפיד שהחומר לא יגע בעיניים ורצוי לעבוד עם כפפות. כדאי לעבוד עם בגדי בית ישנים שלא אכפת לקלקל, ולהגן על הבגדים וכל בד אחר שיש באזור, מפני שהכתם שיוצרת האקונומיקה הוא פרמננטי. אני עובדת תמיד עם סינר מטבח ארוך.

שבלונה מנייר עבה

לצערי אין לי תמונות מהתהליך עצמו, בפעם הבאה שאכין חולצה בטכניקה הזאת אצלם את כל השלבים.

  1. מכינים את השבלונה. אפשר לצייר ביד חופשית או להוריד דוגמה מהאינטרנט של הסמל שרוצים. הסמלים שנבחרו לחולצות האלה לבקשת הנער היו הסמלים של המחנות המנוגדים במשחק World of Warcraft: מחנה הAlliance (האריה) והמחנה של ה Horde (הסמל המוזר משמאל). הורדתי את הסמלים למחשב, הדפסתי על נייר עבה, וחתכתי בזהירות עם סכין יפנית. צריך הרבה סבלנות לשלב הזה במיוחד כאשר מדובר בסמל עם הרבה פרטים. אפשר גם להדפיס על נייר רגיל ולהעביר את הדוגמה לקרטון דק.
  2. מיישרים יפה את החולצה. מכניסים לתוך החולצה מלבן קרטון גדול. תפקיד הקרטון הוא להגן על הצד השני של החולצה, כדי שהאקונומיקה לא תחלחל ותכתים את הצד השני.
  3. מדביקים על החלק התחתי של השבלונה דבק דו-צדדי. רצוי להשתמש בדבק דו-צדדי כי אז השבלונה תהיה צמודה יותר לחולצה בלי רווחים. אפשר גם להשתמש בחתיכות סלוטייפ רגיל שמגלגלים לצורת טבעת. לא חייבים להדביק את כל השטח אבל רצוי שהשבלונה תהיה מודבקת בכמה שיותר מקומות, במיוחד באזורים שמועדים לפורענות.
  4. מניחים את השבלונה על החולצה באזור שאמור להיות אזור החזה. מיישרים למרכז ומנסים שהיא תהיה במרחק שווה מהצדדים ובקו ישר ומדביקים.
  5. את כל שאר החלקים של החולצה מקפלים מתחת, או מכסים עם מגבת שלא אכפת להכתים. מגינים גם על שאר אזור העבודה.
  6. רצוי ללבוש סינר, ובכלל לעבוד רק עם בגדי בית כאלה שפחות אכפת אם הם יוכתמו בטעות.
  7. למרות שעובדים רק עם כמות קטנה של אקונומיקה בכל זאת רצוי שהחדר יהיה מאוורר, ולעבוד עם חלון פתוח.
  8. בכלי קטן שופכים מעט אקונומיקה, מספיגים חתיכה של ספוג ובטפיחות קלות עוברים על כל החורים של השבלונה, החלקים שבסופו של דבר יהיו החלקים הבהירים. רואים כמעט מייד את ההשפעה, קחו בחשבון שעד שיגיע השלב של שטיפת החוצה החומר ימשיך לעבוד ולהבהיר את הדוגמה.
  9. בזהירות מרימים את השבלונה, למרות שהחולצה והשבלונה עדיין רטובות. עכשיו אפשר לראות אם יש חלק שלא צבוע טוב. עוברים על האזור הזה עם מכחול טבול באקונומיקה. אפשר בהזדמנות הזאת לעבור עם המכחול גם על אזורים שרוצים להדגיש. שימו לב לעבוד בזהירות, המכחול עלול לטפטף גם באזורים שלא התכוונתם, לכן רצוי לשים מגבת באזור שבין הכלי עם האקונומיקה לבין החולצה כדי לא להשאיר שובל של טיפות איפה שלא צריך.
בתמונה הזאת אפשר לראות שהדגשתי בעזרת המכחול את הפרווה.

9. כדי להוסיף אלמנטים רנדומליים, ולתת יותר תחושה של תנועה ועוצמה, משפריצים בעזרת המכחול טיפות של אקונומיקה על הדוגמה ללא השבלונה. תדמיינו שאתם ג'קסון פולוק. השלב הזה לא הכרחי אבל הוא נותן משהו מאד ייחודי לחולצה. בשלב הזה כבר אין הגנה על שאר חלקי החולצה אז תשימו לב להשפריץ באמת רק באזור הרצוי.

10. עוד שלב שנותן אפקט מעניין – שמים על הדוגמה שבלונה מלאה שמכסה את כל האזור שהיה גלוי קודם פלוס שוליים. ואז בעזרת בקבוק ספריי שממלאים באקונומיקה משפריצים מסביב לשוליים. בכל מה שקשור להשפרצות עם אקונומיקה חשוב לעשות את זה מאד בזהירות כדי שזה לא יגיע לעיניים.


זאת חולצה נוספת שהכנתי עם השבלונה הקודמת, רק שכאן עשיתי ג'קסון פולוק רק מסביב כאשר הדוגמה המרכזית מוגנת על ידי שבלונה מלאה.

11. השלב הסופי – מוציאים את הקרטון שהגן על החולצה מבפנים ושוטפים את החולצה היטב עם הרבה מים. מטרת השלב הזה הוא לסלק שאריות של אקונומיקה כדי שהיא לא תמשיך לעבוד על החולצה, כי חשיפה ארוכה מדי לחומר עלולה להחליש את הבד. אחרי זה אפשר לכבס כרגיל או רק לשטוף היטב במים ולתלות לייבוש. כאשר החולצה יבשה אפשר לראות את הדוגמה טוב יותר.

שתי החולצות אחת ליד השניה. למרות ששתיהן עשויות בעזרת אותה שבלונה, כל אחת ייחודית.

באותה טכניקה הכנתי את החולצה של הHorde. רק שכאן השבלונה היא נגטיבית. היא מכסה את אזור הסמל ורואים אותו בגלל ההשפרצות מסביב. גם כאן התחלתי עם ספוג מסביב לצורה כדי להדגיש את קווי המתאר ואחר-כך עבדתי עם השפרצות מכחול.

וזהו.

באותה טכניקה הכנתי בעבר חולצה לעצמי בהשראת טרי פראצ'ט והתחלתי לעבוד על חולצת טארדיס – פרוייקט בהמשכים שמחכה לזמן שלו. על כך בפוסטים בהמשך.

אשמח לשאלות ותגובות, כדי שלא ארגיש כאילו אני מדברת לעצמי (:
ומי שרוצה לקבל עדכונים על פוסטים חדשים יכול להירשם בטופס בצד (או למטה בניידים). או עקבו אחרי העמוד שלי בפייסבוק.


4 thoughts on “שדרוג חולצות עם מלבין (WOW)”

  1. וואו איזה בלוג מדהים הגעתי לכאן במקרה קראתי פוסט ישן בנושא שקיות באתר ידיים
    אני בינתיים רק מדפדפת אבל את מאד יצירתית ונעים לקרוא בבלוג
    זו שעה מאוחרת אז אין לי כוח לכתוב הרבה אבל יש לי הרגשה שעוד אבלה שעות בבלוג שלך
    תודה רבה על כל המידע וההשראה

  2. בס"ד
    וואו איזה מדהים!!
    בטוחה שאת לא מדברת לעצמך ושתרמת למלא מלא אנשים שסתם התעצלו לכתוב תגובה;)
    תודה על ההסבר המפורט,המובן והמושקע!!
    עזר לי מאוד מאוד!!
    מתכוונת להעביר את זה בתנועת נוער ובטוחה שיהנו מאוד
    תודה לך!!

  3. נעמה יפה מנדלבוים

    נהדר!
    אם תרצי אשמח שתשתפי כאן תמונה מהתוצרים שלכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

The maximum upload file size: 2 GB. You can upload: image. Drop file here