Skip to content

כיסוי לטלפון – טארדיס

המוכר בחנות הטלפונים הסתכל על הטלפון שלי ואמר בצער שלטלפון LG2 אין לו כבר כיסויים.
אחרי שנה וחצי הטלפון שלי נחשב כבר ענתיקה. אבל לא התייאשתי. במקום לחפש בחנויות אחרות החלטתי לנצל את ההזדמנות ולשפץ את הכיסוי שכבר יש לי. הוא שירת אותי נאמנה, באמת שלא היו לי שום תלומות, הבעיה היחידה שלו הוא שהוא התחיל להתקלף.

אז טירדאסטי אותו

בשלב ראשון מצאתי בד בצבע מתאים. אני שומרת חולצות בית-ספר של הילדים, כאלה שאין לי למי להעביר כי יש עליהם סמל בית ספר שכבר נראה מצ'וקמק. יש לי אוסף די נאה בצבעים שונים של חולצות כאלה.

לעבודה מהסוג הזה טריקו הוא לא הבחירה הטובה ביותר. הוא דק והוא מאד אלסטי, אז הוא פחות נוח לעבודה, אבל זה מה שהיה ועם זה ננצח.

אני בעד לנסות קודם להשתמש בחומרים שכבר קיימים במקום לקנות במיוחד. המטרה: לצמצם זריקת זבל, לצמצם קניות מיותרות, והיתרון הנוסף הוא פתרונות יצירתיים ואילתור שיכולים להוביל לתוצאות מעניינות יותר.

לכיסוי הטלפון הזה יש את החלק של הפלסטיק הקשה שבתוכו יושב הטלפון, והחלק החיצוני (הספר).
הפרדתי בין שני החלקים ובעזרת דבק מגע הדבקתי את הבד, חלק וישר, על הכיסוי. את השאריות הדבקתי פנימה או שגזרתי.

אפשר לראות שלא עשיתי עבודה מדויקת. לא הקפדתי על גזירה ישרה במיוחד כי ידעתי שזה חלק שלא ייראה לציבור, וזה רק בשבילי אז חיפפתי בנקודה הזאת. גם די קשה לדייק עם בדי טריקו בגלל האלסטיות שלהם. לא שזה תירוץ.

בשלב הבא מצאתי באינטרנט איור של הטארדיס, ובפוטושופ התאמתי אותה לגודל של הכיסוי.

הדפסתי את התמונה, והעתקתי את הקווים הכלליים על הבד. השתמשתי בשיטה הישנה והטובה: קשקשתי עם עפרון על הצד האחורי של התמונה, הנחתי אותה על הבד, הדבקתי אותה בצדדים עם סלוטייפ כדי שהיא לא תזוז, ועברתי על הקווים. מאחר ויש הרבה קווים ישרים, השתמשתי בסרגל.

כך זה נראה אחרי העתקה

קווי העיפרון מאד חלשים, במיוחד על רקע הבד הכהה, אבל זה הספיק בהחלט כדי לראות.

ועכשיו קופצים כמה שלבים קדימה, לא חשבתי באותו זמן לצלם את שלבי הציור, זה קורה הרבה כשאני בשוונג של העבודה (:

את ההצללות הכהות עשיתי עם טוש פרמננט דק בצבע שחור, ואת ההבהרות עם עיפרון לבן.
אחר-כך עברתי על הקווים הלבנים עם עט דק בצבע כסף. העדפתי לא בצבע לבן כדי שההילייטס לא יהיו לבנים מדי, כי זה נותן מראה לא טבעי. הדבר הנכון יותר היה לצבוע בצבע שמתאים לאור שבוקע מהחלונות, שהוא יותר צהבהב.

את החלונות צבעתי עם עפרון תכלת ואחר כך עם עפרון צהוב, זה לא נתן את האפקט שאני רוצה, כי העפרונות מאד חלשים על רקע הבד הכהה, אבל בינתיים זה מספיק. יתכן שבהמשך אוסיף שכבת צבע לחלונות, כנראה אקריליק.

ועכשיו נשאר לפתור את העניין של השלט מעל הטארדיס ואת השלט הקטן על הדלת שלה. במקרה הזה הבנתי שאין סיכוי שבעולם שאוכל לבצע את זה בצורה מדוייקת בגודל הזה ועוד על בד. אז פשוט הדפסתי את השלטים על נייר, גזרתי והדבקתי עם דבק פלסטי והוספתי שכבה של דבק פלסטי מעל כדי לתת לזה שכבת מגן.
לא הכי עמיד בעולם, אבל מבחינתי טוב מספיק בשלב הזה, אולי בהמשך כשיתבלה אמצא פתרון טוב אחר.

בינתיים (כמה ימים אחרי) הכל עדיין במקום ושום דבר לא התקלף, ועוד העברתי את הטלפון כמה נסיונות קשים.

ואחרי עוד כמה ימים: יש התבלות מסויימת באזור הסוגר, משום שלא מרחתי שם את הדבק באופן אחיד.

הוספתי עוד אור בחלונות בעזרת צבע אקריליק, חיזקתי את ההבהרות גם בריבועים של הדלתות והוספתי עוד גוון מעט בהיר יותר עם עיפרון תכלת.

חיסרון: הבד תופס אבק ולכלוך בקלות רבה יותר מאשר פלסטיק.

יתרון: מה זה משנה, נכון שהיא מקסימה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

The maximum upload file size: 2 GB. You can upload: image. Drop file here