Skip to content

תיקים סרוגים מנילון בדוגמת ריבועי גראני

ריבועי granny (ריבוע סבתא) זו דרך מאד נחמדה לסרוג שילוב של צבעים לתיק. בגלל שהסריגה הזאת צפופה יותר היא יוצרת תיק יציב יותר. בפוסט הזה ריכזתי כמה תיקים שהכנתי בדרך הזו, בכמה דרכים שונות. כל התיקים האלה סרוגים משקיות ניילון.

לפני שנגיע לתיקים, איך בעצם סורגים ריבוע גראני?

יש די הרבה דרכים ליצור ריבועים, אני אראה כאן את הדרך שאני מעדיפה. בדרך הזו הריבוע עשוי ממניפות של שלושה עמודים. הרווחים לא ריבועיים, אבל הריבוע הכללי נשמר.

הכנתי סרטון להדגמת השיטה הזאת לסריגת ריבועים:

אני מתנצלת על איכות הסאונד.

חיבור הריבועים

יש כמה דרכים לחיבור הריבועים בסריגה. אחרי נסיונות שונים הגעתי למסקנה שאני מעדיפה לחבר את הריבועים בתפירה עם מחט של צמר (מחט ללא קצה חד, ועם פתח גדול מספיק לחוט צמר), ועם חוט משקיות פלסטיק בצבע תואם.

חלק מהתיקים בעמוד הזה מחוברים בסריגה וחלק בתפירה בשיטה הזאת.

תיק 9 ריבועים

הדוגמה היא 9 ריבועים בצד הקדמי, 9 בצד האחורי, ושלושה בצדדים ובתחתית. בסך הכל 27 ריבועים. הריבועים מחוברים עם חוט משקיות לבנות.

התיק הורוד בנוי באותה דרך כמעט, עם שקיות בצבעים אחרים. כאן שילבתי שקיות ורודות עם שקיות בצבע קרם שהיה עליהן הדפסים של חנויות שונות.
בצד הקדמי 9 ריבועי גראני, ובצד האחורי ריבוע גראני אחד גדול.

הצד הקדמי
הצד האחורי
הידיות סרוגות באותו סגנון ובצבעים שונים

עוד תיק 9 ריבועים, הפעם עם שילוב צבעים בולט יותר. שקיות בצבעים חזקים, והחיבורים משקיות בצבע שחור שמבליט את הצבעים.

תיק 4 ריבועים

דוגמת גראני פשוטה יותר. כשמכינים 4 ריבועים גדולים במקום 9 קטנים יש הרבה פחות עבודה של חיבור הריבועים. במקרה של התיק הזה הצדדים והתחתית לא עשויים מריבועי גראני, אלא ממלבנים ארוכים סרוגים ברוחב שנראה לי סביר לתיק.

צד קדמי
צד אחורי – 4 ריבועים אבל מאותו צבע. היו לי הרבה שקיות כאלה.
תיק נוסף של ארבע ריבועים, בצבע כחול

תיק מעויינים

ריבועי גראני שמסודרים בדרך אחרת, התיק עשוי מ 13 ריבועים מחוברים. אין שדרה רחבה בצדדים ולכן לתיק אין הרבה נפח, ומתאים לשאת רק כמה דברים.

האתגר ושכרו

את התיק הזה היה לי קשה במיוחד לסיים מכיוון שהשתמשתי בהרבה שקיות בצבע שחור. שקיות שחורות נפוצות פחות משקיות בצבע כתום או כחול לדוגמה, לכן היה לי קשה להשיג שקיות מתאימות לסיים את התיק. אני כאמור לא לוקחת שקיות בכוונה מחנויות, לכן הייתי צריכה למצוא אצל חברים/משפחה.
האתגר הזה הוסיף עניין, וסיפוק גדול יותר כשסיימתי את העבודה, כי יש את ההתרגשות שיש לאספנים כשהם צדים את הפריט המיוחד שרצו.

פריסת תיק מעויינים

זאת הפריסה של התיק. סימנתי את מיקום הידית כדי שיהיה ברור הכיוון של הפריסה, אבל את הידיות חיברתי לתיק רק אחרי שסיימתי לסרוג את כל הריבועים וחיברתי אותם.

הפריסה של התיק

תיק נוסף מאותה טכניקה. בתיק הזה הריבועים גדולים יותר, והידיות ארוכות יותר כדי לתלות על הכתף. בגלל הגודל שלו התיק יכול לשאת יותר דברים למרות שכביכול אין לו נפח בשדרה.

צד אחד של התיק
הצד השני של התיק

כל התיקים האלה סרוגים משקיות. אני לא ממליצה לסרוג תיקים מחוטי טריקו, זה בהחלט אפשרי והתיקים מאד יפים, אבל הם גם כבדים מאד. חוטי טריקו הם גם אלסטיים מדי, מה שלטעמי פחות מתאים לתיק.

למי שפספס את ההדרכה שהכנתי, הנה הדרכה מפורטת איך מייצרים חוט לסריגה משקיות »

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

The maximum upload file size: 2 GB. You can upload: image. Drop file here